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Egal ob Autohaus, Werkstatt, Reifenhändler etc. - MATEO macht die Kfz Branche zu lokalen Champions
In der Kfz-Branche gewinnen schnelle und effiziente Kommunikationswege immer mehr an Bedeutung. Angesichts der steigenden Erwartungen der Kunden an Service und Transparenz ist es für Autohäuser und Werkstätten essentiell, moderne Kommunikationstools wie WhatsApp einzusetzen. Viele Betriebe stehen jedoch vor der Herausforderung, diese digitalen Kanäle zu integrieren, ohne dabei den persönlichen Kontakt zu verlieren oder rechtliche Richtlinien zu missachten. In diesem Artikel zeigen wir Ihnen, wie die Kombination aus Mateo und der WhatsApp Business API die Kundenkommunikation in der Kfz-Branche revolutionieren kann, indem sie schnelle, persönliche und DSGVO-konforme Kommunikationswege bietet.
4
Minuten Lesezeit
5.3.2024
Cars in front of a car dealership
Die Schlüsselvorteile
Auf diese drei - und noch viele weitere - Weisen profitieren Unternehmen durch den Einsatz von Mateo!
1
Weniger unproduktive Telefonate
Durch das praktische Mateo Web-Widget auf Ihrer Webseite und die Erreichbarkeit per Messenger greifen deutlich weniger Kunden zum Hörer. Die Mehrheit präferiert die einfache und schnelle Kontaktaufnahme per WhatsApp.
2
3x mehr Neukundenanfragen
durch das Web-Widget auf den Webseiten von Mateo-Kunden. Die besonders einfache Kontaktaufnahme senkt die Hürde für Neukunden, Anfragen zu Produkten und Dienstleistungen zu stellen.
3
Höhere Konversionsrate
Die persönliche Nutzeratmosphäre auf Messengern führt zu einer besseren Kundenbindung. Die Kombination mit dem kürzeren Vertriebszyklus und dem hocheffektiven WhatsApp Marketing lässt Ihre Konversionsrate deutlich steigen.
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Beratung für Kfz Branche

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Insbesondere die Automobilbranche ist bedacht, ein rundum positives Kundenerlebnis zu bieten. Schließlich ist der Autokauf mit einer großen Investition für den Endkunden verbunden und da möchte man gut beraten sein. Dabei spielt es keine Rolle, ob es der Autokauf ist oder die Wartung des Fahrzeugs. 

Autohäuser, Werkstätte oder Autovermietungen haben längst WhatsApp für sich als wichtigen Kommunikationskanal mit Interessenten und Bestandskunden entdeckt. Schließlich möchte man die Hürde der Kontaktaufnahme reduzieren und oftmals ist die Kommunikation über Messenger der einfache Weg, der beiden Seiten eine Menge Zeit erspart. Allerdings sind die Nutzung der privaten WhatsApp Accounts und der WhatsApp Business App nicht die ideale Lösung für Unternehmen. Schließlich bilden diese Kanäle Kommunikationssilos und es gibt keine Transparenz für weitere Mitarbeiter, welche Kommunikation stattgefunden hat. Des Weiteren ist WhatsApp Business nur auf einem mobilen Endgerät nutzbar und sobald der Akku leer ist oder der zuständige Mitarbeiter im Urlaub ist, gehen Kundenanfragen schnell unter. Das private WhatsApp und WhatsApp Business sind zum Anderen nicht DSGVO konform.

Der Fachkräftemangel macht auch keinen Halt vor der Automobilbranche und demnach fällt es den Unternehmen schwer, Telefone durchgehend zu besetzen. Es ist kein tolles Kundenerlebnis, wenn man versucht, das Unternehmen zu erreichen und das Telefon wird nicht abgenommen oder es ist permanent besetzt. Dadurch gehen potenzielle Geschäftsabschlüsse verloren, da der Kunde nicht auf das Unternehmen wartet und sich anderweitig orientiert. Gleichzeitig entspricht dies keinem zeitgemäßen Kundenerlebnis und nagt an der Kundenzufriedenheit der Kunden.

Der Kanal E-Mail hat absolut seine Daseinsberechtigung und eignet sich auch zur formellen Kommunikation. Zum Beispiel zum Versand eines offiziellen Angebots. Allerdings ist E-Mail nicht der optimale Kanal für die schnelle Beantwortung von Rückfragen oder zum Austausch von Bildern zu Ersatzteilen / Schäden oder zur einfachen Terminvereinbarung. Bei unseren Kunden konnten wir signifikant messen, dass Anfragen per E-Mail weniger in Geschäftsabschlüsse münden als Anfragen über Messenger wie WhatsApp.

Gerade beim Kauf eines Autos, das Mieten eines Fahrzeugs oder der Wartung spielt Vertrauen eine entscheidende Rolle. Demnach prüfen Endverbraucher sehr sorgfältig, welches Autohaus, Werkstatt oder Autovermietung vertrauenswürdig ist. In lokalen Unternehmen übernehmen Mitarbeiter oftmals mehrere Rollen auf einmal. Demnach fehlen einfach die Kapazitäten, um nach einer abgeschlossen Dienstleistung, beim Kunden nach einer Onlinebewertung zu fragen. Obwohl viele Kunden bereit wären, eine positive Bewertung zu hinterlassen, wird dies am Ende schlichtweg vergessen. 

Increasing sales with WhatsApp newsletters: Utilizing upselling and cross-selling potentials

This is probably, and especially in terms of your sales, one of the most important arguments for WhatsApp in the automotive industry: The WhatsApp Newsletter

Reading tip: You can find all the information about the WhatsApp newsletter blog article in our article "WhatsApp Newsletter - The marketing of the future".

Especially in the automotive industry, there are almost unlimited opportunities to upsell and cross-sell with occasional newsletters to your existing customers. For example, you can remind your customers about the upcoming inspection, oil change, TÜV inspection or tire change, ideally directly with a few appointment suggestions. Send out regular updates on your new and used car inventories to customers you know are interested in buying. Or, when winter sets in, draw your customers' attention to your wide selection of antifreeze, snow chains and de-icer spray - perhaps even with a 10% discount code. You can also offer appropriate accessories (rims, seat covers, floor mats, software packages, ....) via WhatsApp to customers who have recently bought a car from you. With a little creativity, you can find countless ways to generate additional sales with WhatsApp newsletters and retain existing customers with useful reminders and discount promotions.

Screenshot WhatsApp newsletter service interval
With a little creativity, there are many ways to use WhatsApp newsletters to increase customer loyalty and sales at the same time. At the same time, customers should always be offered added value.

Wie profitiert die Kfz-Branche von MATEO?

Central Inbox

Many companies are concerned that providing communication via Messenger channels involves a lot of work. There is a lack of employees to even manage day-to-day business in the best possible way. And then we're also supposed to be reachable on all channels? That's what we often hear from contacts in companies. However, we can solve exactly this problem with MATEO's central inbox. With MATEO, companies pick up their end customers, on the channels where they feel most comfortable - without it causing any extra work for the company. Finally, all channels are consolidated into one inbox and multiple employees have access to it in parallel, so no request can get lost. Requests can be answered via computer as well as via mobile devices such as tablet and cell phone. It does not matter which operating system is involved. With the iOS and Android app, both scenarios are covered. 


Professional integration of WhatsApp into business processes

With MATEO, the WhatsApp Business API is provided, making WhatsApp usable in a privacy-compliant manner and professionally embedded in the company structures. This gives several employees or departments access to a representative number for the entire company. Separate numbers can also be set up for specialist departments in each case in order to better subdivide requests once again. Communication silos are thus a thing of the past. The WhatsApp number is comparable to an info@ mail address and offers transparency in the entire communication. The connection to the MATEO solution also means that the company cell phone does not have to be permanently monitored, as the requests arrive in the central inbox and notifications in the software or the MATEO app draw attention to the fact that a new request has been received. 


Sales boost through MATEO

Using MATEO makes it easier to collect leads across all channels. Inquiries can be addressed outside of business hours. The "autoresponder" makes the expectation clear when to expect a response. This offers the advantage over live chats where a real-time response is expected, meanwhile messenger communication can be used for time-shifted communication. The barrier to contact is also reduced. As a request via Messenger is often the easier way than via phone. At the same time, inquiries are measurably twice as likely to convert into business when they arrive via Messenger as compared to email.

7 Vorteile von Messenger-Kommunikation im Vertrieb

Auf WhatsApp & Co. schreibt man mit seinen privaten Kontakten und öffnet die App deutlich öfter über den Tag hinweg als das E-Mail Postfach. Demnach wird der Austausch über WhatsApp immer wieder ins Gedächtnis gerufen und fühlt sich zusätzlich viel persönlicher an. 


Time savings for the service department and back office

Nothing is more nerve-wracking than calls that go nowhere or encounter busy phones. As a service, you just want to give them the information that the vehicle is ready for pickup. Accordingly, the customer is contacted by telephone. However, the customer cannot answer the phone all the time and calls back a little later. In the meantime, the service employee is already busy with the next activity, so the phone is not picked up. Then the game starts all over again, costing time and nerves on both sides. With MATEO, the service or back office can easily address concerns to the customer proactively via WhatsApp or SMS. For example, that the vehicle is ready for pickup or the exchange of pictures to better describe facts. 

Automatisierter Nachrichtenversand und verknüpfte Systeme dank Integrationen

Mit der WhatsApp API und Mateo ist es technisch möglich, die gewünschten Messenger-Kanäle in andere Softwareanwendungen zu integrieren. Es können mehr als 6.000 Anwendungen mit Mateo verknüpft werden, ganz ohne Programmierkenntnisse. Sie können also beispielsweise automatisiert Benachrichtigungen verschicken, wenn ein Fahrzeug abholbereit ist oder ein Servicetermin ansteht.


Positive Google Bewertungen in wenigen Sekunden einsammeln

Über das Bewertungsmanagement von Mateo können Anfragen sowohl von der MATEO App als auch von der Desktopversion mit 2 Klicks angefragt werden. So schaffen es unsere Kunden in der Automobilbranche bis zu 3x mehr Bewertungen pro Monat einzusammeln. Das schafft für potenzielle Neukunden wichtiges Vertrauen, so dass diese sich für die Beauftragung beim jeweiligen Partner entscheiden. Alleine durch diese Funktion lässt sich ein sehr solider Mehrwert der Lösung errechnen. Schafft man es nachhaltig durch bessere Google Bewertungen mehr Neukunden zu anzuziehen, hat das einen positiven Effekt auf den eigenen Umsatz.


Newsletter

With Mateo's WhatsApp API solution, newsletters can be sent in a GDPR-compliant manner. Due to the first-class open rate of 98% for WhatsApp messages, marketing can thus be carried out significantly better than via email or other channels.

Simply scan or click on the QR code

Is MATEO the right solution for my company? 

  • Es spielt keine Rolle, ob Sie bislang nur mit den traditionellen Kanälen E-Mail oder Telefon kommunizieren und noch gar nicht über Messenger erreichbar sind oder bereits auf mehreren Kanälen für Ihren Kunden erreichbar sind. Für beide Szenarien ist MATEO der richtige Partner. Wir können sowohl die bestehenden Kanäle und Telefonnummern anbinden als auch eine oder mehrere neue Nummern für Sie beantragen, die Sie dann für die Kommunikation verwenden können 
  • Möchten Sie traditionelle Nachrichtenkanäle und Messenger DSGVO-konform einbinden und zugänglich machen?  
  • Haben Sie Interesse daran, Ihre Kunden enger an Ihr Unternehmen zu binden?
  • Ist Fachkräftemangel ein Problem bei Ihnen und Sie möchte wertvolle Zeit durch optimierte Prozesse einsparen? 
  • Sind Sie gewillt, mehr positive und authentische Google Bewertungen einzusammeln? 
  • Do you want to generate more new business?

Egal welches Szenario oder welches Ziel Sie verfolgen. Wir zeigen Ihnen gerne, wie bereits andere Unternehmen aus der Automobilbranche von MATEO profitieren. Buchen Sie dazu gerne hier einen unverbindlichen Beratungstermin.

Unternehmen aus der Kfz-Branche, die bereits von Mateo profitieren

Etliche Unternehmen aus der Kfz-Branche nutzen bereits Mateo und profitieren von den vielfältigen Einsatzmöglichkeiten und Funktionen.

Das Autohaus Volkswagen Rosenheim ist mit 3 Standorten in Rosenheim und Umgebung beheimatet. Das familiengeführte Unternehmen bildet flächendeckend jede Dienstleistung ab, die mit einem guten Autohaus im Zusammenhang stehen. Sei es der Neuwagen- oder Gebrauchtwagenkauf, das Servicegeschäft, Privat- oder Firmenleasing oder die Finanzierung.

Das Autohaus Volkswagen Rosenheim hatte von Beginn an die Zielsetzung, den Kunden dort abzuholen, wo er auch unterwegs ist. Mit Mateo hatte das Unternehmen die Möglichkeit, dieses Wunschszenario in die Realität umzusetzen. Innerhalb von wenigen Wochen wurde das System aufgesetzt und in Betrieb genommen. Ein großes Highlight ist die Option als Endverbraucher per WhatsApp QR Code datenschutzkonform mit dem Unternehmen in Kontakt zu treten. Dazu wurden lediglich QR Codes in den Gebrauchtwagen ausgelegt. Interessiert sich ein Kunde für ein Fahrzeug, kann der QR-Code abgescannt werden und bequem über WhatsApp Kontakt aufgenommen werden. Bereits in den ersten Wochen ist es dem Verkaufsteam gelungen einige Fahrzeuge über den WhatsApp Kanal abzusetzen. Das bestätigt, dass Anfragen über WhatsApp deutlich besser in Geschäftsabschlüsse konvertieren als Anfragen über E-Mail. Gleichzeitig wird so die Hürde der Kontaktaufnahme genommen und erspart beiden Seiten eine Menge Zeitaufwand. Das Resultat: Pro Monat werden 2-3 Fahrzeugverkäufe über WhatsApp erzielt und die Zeit von der Kontaktaufnahme bis zum Verkauf konnte durch WhatsApp um über 50 % gesenkt werden.

Autohaus VW Rosenheim
Das Autohaus Volkswagen Rosenheim

Autohaus Hertlein generiert über das Webwidget auf der Webseite ganz bequem mehr neue Leads als zuvor. Die Hürde der Kontaktaufnahme wird genommen und es können Anfragen auch außerhalb der Geschäftszeiten adressiert werden. Der installierte "Autoresponder" in WhatsApp macht die Erwartungshaltung klar, wann mit einer Rückmeldung zu rechnen ist. Zudem konvertieren die Anfragen über WhatsApp messbar zu mehr Geschäftsabschlüssen als Anfragen über E-Mail. Gleichzeitig muss das Telefon nicht durchgängig besetzt sein, was bei KMUs und begrenzten Mitarbeiterbeständen nur schwer umsetzbar ist. Insgesamt sind sowohl die Service Mitarbeiter als auch der Vertrieb in die Nutzung der Softwarelösung MATEO eingebunden. So kann aus Serviceperspektive die Abholung des Fahrzeugs über WhatsApp oder SMS kommuniziert werden. Der Vertrieb kann beispielsweise Termine zu Probefahrten über die gleichen Kanäle vereinbaren. Und das alles vollkommen DSGVO-konform unter einer zentralen Unternehmensnummer. Die MATEO App ermöglicht die Nutzung auf mehrere Endgeräten.

Car dealer Hertlein
Auch das Autohaus Hertlein profitiert von Mateo
"Mit Mateo schaffen wir es, eine zeitgemäße Kundenkommunikation bereitzustellen. Sowohl der Vertrieb, der Service und das Backoffice arbeiten mit der Lösung, um dem Endkunden das bestmögliche Erlebnis zu bieten."
Thomas Hertlein
Car dealer Hertlein
6,000+ integrations
Using the Mateo API interface and our native Zapier actions, more than 6,000 apps can be easily linked to Mateo. We would be happy to integrate your systems for you too!
Zoho CRM
Sales & CRM
Salesforce
Sales & CRM
HubSpot
Sales & CRM

Questions and answers

If your question is not answered here, just write to us via our WebChat.

What is Mateo?
Plus

Mateo is an omnichannel CS platform that enables small, medium-sized and larger companies to digitize and modernize their communication and marketing processes. With Mateo, various channels such as WhatsApp, Instagram, email, SMS, etc. can be bundled in a central inbox. Various functions for team collaboration and process automation make it much easier to process customer inquiries. The Mateo Marketing module can also be used to send highly effective marketing campaigns via WhatsApp, SMS or email.

Was ist die Broadcast Funktion?
Plus

Neben dem WhatsApp Newsletter sind Broadcasts in Mateo ein weiterer Weg, wie Sie mehrere Empfänger auf einmal erreichen können. Ganz ohne dafür eine separate Kampagne anlegen zu müssen. Beim senden einer neuen Nachricht wählen sie einfach "Broadcast" aus, tragen beliebig viele Empfänger ein oder wählen ein von Ihnen vordefiniertes Kundensegment. Anwendungsfälle für Broadcasts sind z.B. Erinnerungen an mehrere Kunden, die auf einen Termin warten, sollte spontan ein Termin verfügbar sein.

How many employees can use Mateo?
Plus

Mateo is suitable for small, medium-sized and large companies. The number of employees can be expanded as required in all packages. Book a free consultation to discuss your requirements.

Is Mateo GDPR compliant?
Plus

The topic of data protection has top priority for us and therefore the solution is also fully GDPR-compliant. Our software is Made in Germany and developed under the highest quality guidelines.

What advantages does Mateo offer over WhatsApp Business?
Plus

- Mateo is, in contrast to WhatsApp Business, GDPR compliant
- With Mateo, in addition to WhatsApp messages, Instagram, email, SMS, Facebook Messenger and Google Business Chat messages can be received in a central inbox
- Instead of a maximum of 5 devices, Mateo's WhatsApp API interface can be used to connect an unlimited number of devices with an unlimited number of users
- Thanks to the GDPR-compliant API interface, WhatsApp newsletters can also be sent to customers via Mateo
- Mateo has integrated numerous functions for highly efficient team collaboration
- With Mateo, a web widget for chatting can be placed on your website. This interactive customer experience leads to a closer relationship with the customer and therefore better sales figures
- Mateo offers the possibility to get automated Google reviews
- With Mateo you don't need a SIM card or a separate cell phone. Mateo runs off your existing mobile or landline number. If you don't have a phone number yet or want a new one, we'll apply for one.

Why should my company use WhatsApp newsletter and not just email newsletter?
Plus

As you can read in our blog article about WhatsApp newsletter, it has various advantages compared to emails:
- Open rate of 98% compared to 22% for emails
- Significantly higher conversion rate with WhatsApp than with email newsletters
- WhatsApp newsletters are guaranteed to reach the recipients and are not sorted into the spam folder by the mail provider like many email newsletters
- High reach: WhatsApp is the most popular messenger service in Germany with over 60 million users. User numbers are rising continuously.
- E-mail as a marketing channel is becoming increasingly saturated. Users simply receive too many email newsletters, as just about every e-commerce company sends some. On WhatsApp, potential customers give your company their undivided attention and engage with the newsletter
- WhatsApp is used by most to communicate with friends and family. Thus, a particularly personal customer relationship is created on WhatsApp. Ideal as a marketing channel to influence the primarily emotional buying behavior of consumers. Emails are too distant, too formal, and too impersonal.
- Result: Significant sales growth and closer customer loyalty!

What are WhatsApp newsletters?
Plus

WhatsApp newsletters are paid mass messages via WhatsApp to share relevant and valuable information with customers. WhatsApp itself calls these messages "Promotional Messages". For example, you can inform your customers about new products, point out discount promotions or remind existing customers about service intervals. You can learn more about this in our blog article "WhatsApp Newsletter - The Marketing of the Future".

Is it possible to get a free consultation?
Plus

Yes, with pleasure! Contact us via the web widget at the bottom right or click on"Book an appointment" and get in touch with us.

What services does Mateo offer with the WhatsApp marketing campaign?
Plus

Mateo offers a comprehensive service in WhatsApp marketing. The service portfolio ranges from setting up the WhatsApp API, individual tips for collecting opt-ins, maintaining customer data and creating newsletters to in-depth analyses. A fully comprehensive service customized to your business. In our blog article "How to WhatsApp Newsletter" under the bullet point "WhatsApp marketing campaign process" you will find detailed information about the scope of services and the WhatsApp marketing campaign process with Mateo.

How does the WhatsApp marketing campaign with Mateo work?
Plus

We start by defining the target picture and analyze both the customer base and the quality of your customer data. Then we prepare the marketing calendar and together we define a content strategy including the target groups. We take care of importing your data, creating smart segments and help to obtain opt-in from your existing customers. We also schedule regular appointments on a weekly, monthly and quarterly level, in which your WhatsApp marketing campaign is continuously optimized and planned through. Furthermore, we not only take care of sending the right campaign to the right target audience at the right time, but we also perform an in-depth analysis of the marketing success so that we can send you a monthly report with KPIs such as sendout and opening rate. You can read more about this in our blog article "How to WhatsApp Newsletter" under the bullet point "WhatsApp marketing campaign process".
Mateo thus offers a fully comprehensive WhatsApp marketing service, which is customized to your company and your customers. In this respect, you can use your human resources in other areas and benefit from our know-how.

Which messengers are available through Mateo?
Plus

The following communication channels can be integrated with Mateo:
- WhatsApp Business
- Facebook Messenger
- Google Business Chat
- SMS
- Email
- Instagram

For whom is Mateo suitable?
Plus

Mateo is suitable for all companies that want to make their customer communication particularly efficient. From small to large medium-sized companies with several branches and hundreds of employees - Mateo is the software for every SME.

How does the Mateo setup work?
Plus

Mateo offers a fully comprehensive service with professional account managers when setting up the software including WhatsApp Business API.
An inventory analysis identifies how best to integrate the software. Mateo then applies for company phone numbers, if not already available, and sets up the system. Mateo runs off your existing cell phone or landline number. If you do not yet have a phone number or would like a new number, we will be happy to apply for a new number for you. Now all communication channels are united in the user interface provided by Mateo and can be used directly. A permanently assigned contact person is always ready to answer questions and provide further tips for highly efficient customer communication. All details are discussed in a free consultation appointment.

How much does the WhatsApp newsletter cost?
Plus

The prices for WhatsApp messages are set by Meta (formerly Facebook) and can be viewed in the official WhatsApp Business platform price list. The costs for a message sent via Mateo are identical to the prices set by Meta. The cost per message depends on the type of message and the geographical location. The prices range from ~0.06* - ~0.11€* per message sent in Germany (*without guarantee). Each WhatsApp Business account also has a monthly free quota of 1,000 (incoming) messages initiated by the customer. These are free of charge and will not be billed. The above prices apply to all further and all outgoing messages. Depending on the Mateo software package, a monthly free credit for outgoing messages is also included. Information on the amount of this inclusive credit can be found under the menu item "Price".

What are the requirements for sending WhatsApp newsletters?
Plus

In order to send WhatsApp newsletters in accordance with the GDPR and WhatsApp's terms of use, the following requirements must be met:
- The newsletter is sent via the WhatsApp Business API
- The API provider supports WhatsApp campaigns (such as Mateo)
- The opt-in of the recipients has been obtained
- WhatsApp (or Meta) has approved the newsletter message template
With Mateo, these requirements are very easy to meet. We support you in all aspects of the WhatsApp newsletter and connect WhatsApp as standard via the WhatsApp Business API.

What is a double opt-in?
Plus

An opt-in refers to the active consent of a user to receive newsletters and other advertising messages. According to Art. 7 of the GDPR, just as with e-mail newsletters, an opt-in must be obtained from the recipient in advance for newsletters sent via WhatsApp. Sending advertising or storing personal data without consent or by opting out has not been permitted in the EU for some time. Newsletter recipients must also be offered the opportunity to unsubscribe from the WhatsApp newsletter at any time with just a few clicks. Mateo will of course support you in collecting the opt-in. You can read more about this in our blog article "How to WhatsApp Newsletter" under the bullet point "Ways to collect the opt-in".

How much does Mateo cost?
Plus

The price depends on the desired number of users, channels and phone numbers. The starter package is a monthly investment of 79€. You can find more information in the menu above under "Price".

Is sending WhatsApp newsletters with Mateo GDPR compliant and compatible with the WhatsApp terms of use?
Plus

Yes, with Mateo, customer communication and marketing can be 100% GDPR-compliant - we provide the necessary technical basis. If the legal framework changes, we will adapt our software accordingly. You can find out more in our blog article on WhatsApp and GDPR. Ultimately, however, the legal compliance of all actions is at the discretion and responsibility of the user.

Can I use WhatsApp with my landline number?
Plus

Yes, using WhatsApp with a landline number is possible without any problems and is also recommended by us. We at Mateo take care of the connection. You can find out more about this in our article "Using WhatsApp Business with a landline number".