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Wie der Mode Einzelhandel mit Mateo ein deutliches Umsatzplus erzielt
Um nicht von der wachsenden Online-Konkurrenz verdrängt zu werden, muss der Mode-Einzelhandel den Fokus auf ein effektives Marketing und eine erstklassige Kundenkommunikation legen. Durch den Einsatz von Mateo und dem WhatsApp Newsletter Marketing können Modegeschäfte die Kundenbindung, die Kundenzufriedenheit und das Umsatzwachstum deutlich steigern. Wir zeigen Ihnen, wie das funktioniert!
6
Minuten Lesezeit
2.3.2024
Regal im Mode Einzelhandel
Die Schlüsselvorteile
Auf diese drei - und noch viele weitere - Weisen profitieren Unternehmen durch den Einsatz von Mateo!
1
Bis zu 98% Öffnungsrate
erreichen verschickte Newsletter bei unseren Kunden. Die Öffnungsraten sind damit um ein vielfaches höher als bei Marketingkampagnen per E-Mail.
2
Automatisierung & Integration
Mateo lässt sich in über 6.000 Softwareprogramme integrieren und ermöglicht damit einen vollautomatisierten Newsletterversand per WhatsApp unter Berücksichtigung der Kundendaten aus Ihrem CRM-System.
3
Mehr positive Google Bewertungen
Mit dem Bewertungsassistenten von Mateo können Sie Ihre zufriedenen Kunden automatisiert um eine positive Rezension bei Google bitten. Damit steigern Sie Ihre Durchschnittsbewertung deutlich!
Table of contents
Mateo Beratungstermin

Beratung für Mode Einzelhandel

Jetzt Beratungstermin buchen! Unser Experte zeigt Ihnen, wie Mateo bei Ihrem Anwendungsfall unterstützen kann.

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Die Digitalisierung macht auch vor der Modebranche nicht halt. Der stationäre Modehandel steht vor der Herausforderung, sich gegenüber dem Online-Handel zu behaupten. Eine entscheidende Rolle spielt hierbei das Marketing, die Kundenbetreuung und Beratung. Für 79 % der Kunden im stationären Handel ist eine gute Kundenberatung ausschlaggebend (Quelle: Statista). Aber wie kann der stationäre Handel sich gegen die vielen Möglichkeiten der Kundenbetreuung von Online-Händlern durchsetzen?

WhatsApp for the fashion industry

Neue Trends und Kollektionen werden über Social Media geteilt und durch digitale Inhalte können Marken ihre Arbeit besser präsentieren. Jedoch stellt die Digitalisierung auch eine Herausforderung für die Modebranche dar, insbesondere was die Kundenbindung betrifft. Kunden haben Zugriff auf zahlreiche Modeunternehmen und können mit nur wenigen Klicks Preise und Angebote vergleichen. Die Konkurrenz ist groß und es fällt schwer, eine dauerhafte Bindung zum Kunden aufzubauen. 

Dabei erhöhen eine einfache und bequeme Kommunikation sowie Bestellmöglichkeiten die Wahrscheinlichkeit eines Kaufabschlusses. Mit mehr als 60 Millionen Nutzern in Deutschland ist es sehr wahrscheinlich, dass auch Ihre Zielgruppe täglich WhatsApp nutzt. Der Messenger bietet eine persönliche Betreuung, die von Kunden erwartet und geschätzt wird. Das unkomplizierte Versenden von Bildern ermöglicht eine gezielte und individuelle Beratung, die oft zu erfolgreichen Bestellungen führt.

With more than 60 million users in Germany, it is very likely that your target group also uses WhatsApp on a daily basis. 

Mit dem WhatsApp Newsletter halten Sie Ihre Kunden auf dem Laufenden

Dank des WhatsApp-Newsletters haben Modelabels die Möglichkeit, ihre Kunden auch nach dem Kauf auf dem Laufenden zu halten und sie somit über die neuesten Aktionen, Events und Kollektionen zu informieren. Ein WhatsApp Newsletter liefert dabei bis zu 4x mal bessere Ergebnisse als das E-Mail Gegenstück. Bis zu 98 % Öffnungsrate bei extrem hohen Antwortraten sind möglich.

Screenshot of a WhatsApp newsletter in the fashion industry
With WhatsApp newsletter you can inform your customers about new products, discount promotions and special events.

Warum WhatsApp Newsletter?

Eine Frage, die wir von vielen Kunden und Interessenten gestellt bekommen, ist: „Warum denn überhaupt Newsletter über WhatsApp versenden? Was soll das bringen?“

Die Antwort darauf hat mit den speziellen Eigenschaften von WhatsApp als Marketing-Kanal und den Unterschieden zu den herkömmlichen Kanälen wie E-Mail zu tun.

Vorteile von WhatsApp Newsletter
WhatsApp Newsletter sind anderen Marketing-Kanälen in vielerlei Hinsicht überlegen


Reason no. 1: Very high opening rate

WhatsApp-Newsletter landen direkt als Push-Benachrichtigung auf dem Sperrbildschirm des Empfängers – genauso wie andere WhatsApp Nachrichten von Freunden oder der Familie. Ihre Newsletter erhalten somit die maximale Aufmerksamkeit. Da WhatsApp Newsletter in der Regel sofort oder sehr kurzfristig gelesen werden, sind die Öffnungs- und Klickraten bei deutlich höher als bei E-Mails. Eine Studie von Mobile Marketing Watch hat gezeigt, dass die Öffnungsrate von WhatsApp Newslettern bei 98% liegt, während die Öffnungsrate von E-Mail Newslettern nur bei etwa 20% liegt.

Tortendiagramm der Öffnungsraten von WhatsApp Newsletter und E-Mails


Reason no. 2: No spam folder

‍Ein weiterer Grund für WhatsApp Newsletter ist, dass diese garantiert bei den Empfängern ankommen und nicht wie viele E-Mails vom Mail Provider in den Spam-Ordner einsortiert werden. Ihr Newsletter wird zwischen persönlichen Nachrichten von Freunden und Familienmitgliedern die verdiente Aufmerksamkeit bekommen.


Reason no. 3: Personal user atmosphere

WhatsApp wird hauptsächlich für die private und persönliche Kommunikation genutzt. Wenn Unternehmen diesen Kanal nutzen, um mit Kunden in Kontakt zu treten, wird eine vertrauensvolle Atmosphäre geschaffen. Unternehmen können diese einzigartige Umgebung nutzen, um eine stärkere emotionale Bindung zu ihren Kunden aufzubauen. Dies ist besonders wichtig, um zwischen den etlichen Newsletter und Werbeanzeigen, mit denen Konsumenten konfrontiert werden, herauszustechen. E-Mails sind zu distanziert und zu unpersönlich und somit als Marketing Kanal, der das primär emotionale Kaufverhalten von Konsumenten beeinflussen soll, nicht der richtige Weg. Ebenso wenig sind E-Mails geeignet, um eine langfristige Kundenbeziehung aufzubauen. Die persönliche Nutzeratmosphäre WhatsApp ist hingegen perfekt dafür.


Reason no. 4: Closer customer loyalty

Wenn Sie darauf achten, Ihren Kunden einen Mehrwert zu bieten und zielgruppenspezifische WhatsApp Newsletter mit hoher Personalisierung und einer eher geringen Frequenz zu verschicken, werden Ihre Kunden die Nachrichten als nützliche Informationen zu schätzen wissen. In Ergänzung dazu sorgt die persönliche Nutzeratmosphäre auf WhatsApp für eine enge Kundenbindung. Die Wahrscheinlichkeit zu wiederkehrenden Käufen wird erhöht und die Kundenbindung gesteigert. Dadurch erhöht sich der Umsatz langfristig und der Customer Lifetime Value steigt.

Zwei Beispiele für WhatsApp Newsletter


Grund Nr. 5: Bessere Konversionsrate

Die direkte und persönliche Natur von WhatsApp ermöglicht es Unternehmen, gezielter und effektiver mit ihren Kunden zu kommunizieren. Im Vergleich zu unpersönlichen E-Mail Kampagnen, bei denen die Nachrichten oft ignoriert werden, ermöglicht WhatsApp eine höhere Engagement-Rate. In Kombination mit der engeren Kundenbindung führt dies zu deutlich gesteigerten Konversionsraten. Kunden neigen viel eher dazu, auf Angebote einzugehen, die über einen vertrauenswürdigen und vertrauten Kommunikationskanal gesendet werden. Dies ist auch die perfekte Ausgangslage dafür, um mit Cross-Selling und Upselling den durchschnittlichen Warenkorbswert zu steigern.

Wie wirkt sich die persönliche Nutzeratmosphäre und die deutlich höhere Öffnungsrate auf die Konversionsrate aus? Hier finden Sie ein Rechenbeispiel zu der Konversionsrate


Reason no. 6: Fast and direct customer communication

Wenn Sie Nachrichten über WhatsApp versenden, werden diese in der Regel innerhalb von Sekunden gelesen. Die Reaktionszeit ist damit um ein Vielfaches kürzer als bei E-Mails. Außerdem können Unternehmen direkt mit ihren Kunden in Kontakt treten, ohne dass diese eine zusätzliche App herunterladen müssen.


Reason no. 7: Personalization and automation

Mit Mateo lassen sich WhatsApp Newsletter mit Textbausteinen personalisieren. So können Sie beispielsweise den Vornamen des Kunden als Textbaustein „[Vorname]“ in den Newsletter einfügen und damit automatisiert für eine persönliche Ansprache sorgen. Dank vielseitiger Integrationen mit anderen Softwareanwendungen können Sie z.B. vollständig automatisierte und personalisierte Angebote basierend auf dem früheren Kaufverhalten versenden, Kunden an Termine und Serviceintervalle erinnern oder automatisierte Geburtstagsglückwünsche verschicken. Das stärkt die Kundenbindung enorm und reduziert gleichzeitig den Arbeitsaufwand.


Wie Unternehmen aus der Modebranche von Mateo profitieren

Stulz fashion

With two locations - Frauenzimmer and Tradizionale - Stulz Mode offers an individual shopping experience. The focus is on exclusive brands and an all-round shopping experience for him and her. A carefully selected and coordinated assortment as well as a cool offer for the perfect look from fashion, shoe fashion, made-to-measure clothing are the special features of the house.

Stulz Mode nutzt Mateo für den gesamten Marketing-Mix, zur Verbesserung der Kundenkommunikation und für die Optimierung des Einkaufserlebnisses

Stulz Mode is aware that customer communication via WhatsApp is an effective way to stay in touch with its customers these days. But how can they ensure that this communication is in compliance with the GDPR? By using Mateo, both live shopping event announcements and reminders can be sent via WhatsApp 21 days, 7 days and 1 day before the event in a GDPR compliant manner. Increasing the participation rate from registration to participation is thus guaranteed. But not only that, newsletters about offers can also be sent GDPR-compliant via WhatsApp. Stulz Mode integrates WhatsApp into the entire marketing mix and thus uses all available channels to improve customer communication and optimize the shopping experience for the customer.


Fashion house Schröder

Mode Schröder is a fashion house for festive clothing with four locations in Emsland. Whether communion wear, wedding fashion or outfits for the Oktoberfest. At Mode Schröder you will find the right outfit for every festivity. Since the customer experience is at the heart of everything we do, it is important for Mode Schröder to be accessible via all communication channels. After all, they want to provide customers with the best possible advice to help them make the right outfit choice.

Auch das Modehaus Schröder im Emsland nutzt Mateo für eine professionelle Kundenkommunikation

Mode Schröder nutzt Mateo sowohl über den Desktop als auch über mobile Endgeräte, um flexibel und DSGVO konform mittels WhatsApp und anderen Social Media Kanälen mit Kunden zu kommunizieren. Ein großer Trumpf ist die interne Zusammenarbeit, die durch Mateo verbessert wurde. Kommt zum Beispiel eine Kundenanfrage über den Facebook Messenger oder WhatsApp in die Softwarelösung Mateo rein, wird diese über die Verwaltung im ersten Schritt vorqualifiziert und geprüft, ob diese von der Verwaltung direkt beantwortet werden kann. Sollte aber ein Ansprechpartner für den Sachverhalt zuständig sein, dann wird diese Anfrage ohne Probleme über Mateo an den richtigen Ansprechpartner weitergeleitet. Zum Beispiel an die Abteilung für Brautbekleidung. Die Person aus der Fachabteilung kann sich dann direkt an den Kunden wenden und das Anliegen bearbeiten. So vermeidet Mode Schröder Medienbrüche und beschleunigt, das beantworten von Kundenanliegen. Gleichzeitig reduziert das Unternehmen den Kommunikationsaufwand und liefert ein tolles Kundenerlebnis, was ebenso auf den Umsatz einen positiven Einfluss hat.


Shoe store Fischer

Das Schuhhaus Fischer setzt auf Omnichannel Marketing mit Fokus auf WhatsApp Newsletter. Damit werden die Kunden über aktuelle Schlussverkäufe und Events auf dem Laufenden gehalten. Kunden, die zwar eine Handynummer angegeben haben, aber per WhatsApp nicht erreicht werden können, werden per SMS kontaktiert. Darüber hinaus setzt Schuhhaus Fischer noch weitere über Mateo zur Verfügung stehende Messenger-Kanäle ein und betreibt somit ein hochprofessionelles Omnichannel Marketing.

Mit einer beeindruckenden Öffnungsrate von 50 % innerhalb der ersten Stunde ist die WhatsApp Newsletter-Funktion sehr gut angenommen worden. Die Kunden schätzen auch den Premiumkundenstatus und erhalten exklusive Informationen direkt auf ihr Handy. Schuhhaus Fischer konnte bei der ersten WhatsApp Newsletter Kampagne an einem einzigen Wochenende so viel Umsatz erzielen, wie sonst in einem ganzen Monat.

Das Team von Schuhhaus Fischer

Um eine hohe Anzahl an Opt-ins zu generieren, sammelte das Schuhhaus Fischer diese direkt am Point of Sale ein. Über 1000 WhatsApp Opt-Ins wurden so erfolgreich generiert. Durch die gebündelte Inbox aller weiteren Kommunikationskanäle behält das Schuhhaus Fischer alle Kundenanfragen im Überblick. Darüber hinaus wird über WhatsApp ein Personal Shopping Erlebnis ermöglicht, indem Kunden direkt über die Verfügbarkeit bestimmter Produkte informiert werden können.


Fashion Heppel

Mode Heppel ist ein Modeunternehmen in Trostberg. Das Unternehmen ist auf hochwertige Mode für Damen, Herren und Kinder spezialisiert und bietet eine breite Auswahl an Bekleidung und Accessoires an. Die Produktpalette umfasst eine breite Auswahl an hochwertiger Kleidung, von klassischen Schnitten bis hin zu trendiger Mode. Mode Heppel legt großen Wert auf Qualität und Nachhaltigkeit. Zudem bietet das Unternehmen einen Reparaturservice für Kleidungsstücke an, um die Lebensdauer der Produkte zu verlängern und Abfall zu reduzieren. Durch seine hochwertige und nachhaltige Mode hat sich Mode Heppel einen guten Ruf in der deutschen Modewelt erarbeitet und ist bei Kunden sehr beliebt.

Die WhatsApp Newsletter Funktion von Mateo führte bei Mode Heppel zum teilweisen Leerverkauf des Geschäfts!

The use of the Mateo software results in various added values for the Mode Heppel company. In particular, using Mateo makes it possible to improve the company's accessibility via web chat and thus generate higher open rates and more inquiries. But also with regard to the marketing of the fashion retailer Mateo offers many added values: The WhatsApp newsletter allows Mode Heppel to effectively reach existing customers and reactivate them for promotions. Already the first campaign sent via WhatsApp was a complete success and led to a partial short sale of the store!

"The campaign was a complete success. On Saturday, we were already partially empty."
Sebastian Heppel
Fashion Heppel
6,000+ integrations
Using the Mateo API interface and our native Zapier actions, more than 6,000 apps can be easily linked to Mateo. We would be happy to integrate your systems for you too!
Zoho CRM
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Salesforce
Sales & CRM
HubSpot
Sales & CRM

Questions and answers

If your question is not answered here, just write to us via our WebChat.

What is Mateo?
Plus

Mateo is an omnichannel CS platform that enables small, medium-sized and larger companies to digitize and modernize their communication and marketing processes. With Mateo, various channels such as WhatsApp, Instagram, email, SMS, etc. can be bundled in a central inbox. Various functions for team collaboration and process automation make it much easier to process customer inquiries. The Mateo Marketing module can also be used to send highly effective marketing campaigns via WhatsApp, SMS or email.

Was ist die Broadcast Funktion?
Plus

Neben dem WhatsApp Newsletter sind Broadcasts in Mateo ein weiterer Weg, wie Sie mehrere Empfänger auf einmal erreichen können. Ganz ohne dafür eine separate Kampagne anlegen zu müssen. Beim senden einer neuen Nachricht wählen sie einfach "Broadcast" aus, tragen beliebig viele Empfänger ein oder wählen ein von Ihnen vordefiniertes Kundensegment. Anwendungsfälle für Broadcasts sind z.B. Erinnerungen an mehrere Kunden, die auf einen Termin warten, sollte spontan ein Termin verfügbar sein.

How many employees can use Mateo?
Plus

Mateo is suitable for small, medium-sized and large companies. The number of employees can be expanded as required in all packages. Book a free consultation to discuss your requirements.

Is Mateo GDPR compliant?
Plus

The topic of data protection has top priority for us and therefore the solution is also fully GDPR-compliant. Our software is Made in Germany and developed under the highest quality guidelines.

What advantages does Mateo offer over WhatsApp Business?
Plus

- Mateo is, in contrast to WhatsApp Business, GDPR compliant
- With Mateo, in addition to WhatsApp messages, Instagram, email, SMS, Facebook Messenger and Google Business Chat messages can be received in a central inbox
- Instead of a maximum of 5 devices, Mateo's WhatsApp API interface can be used to connect an unlimited number of devices with an unlimited number of users
- Thanks to the GDPR-compliant API interface, WhatsApp newsletters can also be sent to customers via Mateo
- Mateo has integrated numerous functions for highly efficient team collaboration
- With Mateo, a web widget for chatting can be placed on your website. This interactive customer experience leads to a closer relationship with the customer and therefore better sales figures
- Mateo offers the possibility to get automated Google reviews
- With Mateo you don't need a SIM card or a separate cell phone. Mateo runs off your existing mobile or landline number. If you don't have a phone number yet or want a new one, we'll apply for one.

Why should my company use WhatsApp newsletter and not just email newsletter?
Plus

As you can read in our blog article about WhatsApp newsletter, it has various advantages compared to emails:
- Open rate of 98% compared to 22% for emails
- Significantly higher conversion rate with WhatsApp than with email newsletters
- WhatsApp newsletters are guaranteed to reach the recipients and are not sorted into the spam folder by the mail provider like many email newsletters
- High reach: WhatsApp is the most popular messenger service in Germany with over 60 million users. User numbers are rising continuously.
- E-mail as a marketing channel is becoming increasingly saturated. Users simply receive too many email newsletters, as just about every e-commerce company sends some. On WhatsApp, potential customers give your company their undivided attention and engage with the newsletter
- WhatsApp is used by most to communicate with friends and family. Thus, a particularly personal customer relationship is created on WhatsApp. Ideal as a marketing channel to influence the primarily emotional buying behavior of consumers. Emails are too distant, too formal, and too impersonal.
- Result: Significant sales growth and closer customer loyalty!

What are WhatsApp newsletters?
Plus

WhatsApp newsletters are paid mass messages via WhatsApp to share relevant and valuable information with customers. WhatsApp itself calls these messages "Promotional Messages". For example, you can inform your customers about new products, point out discount promotions or remind existing customers about service intervals. You can learn more about this in our blog article "WhatsApp Newsletter - The Marketing of the Future".

Is it possible to get a free consultation?
Plus

Yes, with pleasure! Contact us via the web widget at the bottom right or click on"Book an appointment" and get in touch with us.

What services does Mateo offer with the WhatsApp marketing campaign?
Plus

Mateo offers a comprehensive service in WhatsApp marketing. The service portfolio ranges from setting up the WhatsApp API, individual tips for collecting opt-ins, maintaining customer data and creating newsletters to in-depth analyses. A fully comprehensive service customized to your business. In our blog article "How to WhatsApp Newsletter" under the bullet point "WhatsApp marketing campaign process" you will find detailed information about the scope of services and the WhatsApp marketing campaign process with Mateo.

How does the WhatsApp marketing campaign with Mateo work?
Plus

We start by defining the target picture and analyze both the customer base and the quality of your customer data. Then we prepare the marketing calendar and together we define a content strategy including the target groups. We take care of importing your data, creating smart segments and help to obtain opt-in from your existing customers. We also schedule regular appointments on a weekly, monthly and quarterly level, in which your WhatsApp marketing campaign is continuously optimized and planned through. Furthermore, we not only take care of sending the right campaign to the right target audience at the right time, but we also perform an in-depth analysis of the marketing success so that we can send you a monthly report with KPIs such as sendout and opening rate. You can read more about this in our blog article "How to WhatsApp Newsletter" under the bullet point "WhatsApp marketing campaign process".
Mateo thus offers a fully comprehensive WhatsApp marketing service, which is customized to your company and your customers. In this respect, you can use your human resources in other areas and benefit from our know-how.

Which messengers are available through Mateo?
Plus

The following communication channels can be integrated with Mateo:
- WhatsApp Business
- Facebook Messenger
- Google Business Chat
- SMS
- Email
- Instagram

For whom is Mateo suitable?
Plus

Mateo is suitable for all companies that want to make their customer communication particularly efficient. From small to large medium-sized companies with several branches and hundreds of employees - Mateo is the software for every SME.

How does the Mateo setup work?
Plus

Mateo offers a fully comprehensive service with professional account managers when setting up the software including WhatsApp Business API.
An inventory analysis identifies how best to integrate the software. Mateo then applies for company phone numbers, if not already available, and sets up the system. Mateo runs off your existing cell phone or landline number. If you do not yet have a phone number or would like a new number, we will be happy to apply for a new number for you. Now all communication channels are united in the user interface provided by Mateo and can be used directly. A permanently assigned contact person is always ready to answer questions and provide further tips for highly efficient customer communication. All details are discussed in a free consultation appointment.

How much does the WhatsApp newsletter cost?
Plus

The prices for WhatsApp messages are set by Meta (formerly Facebook) and can be viewed in the official WhatsApp Business platform price list. The costs for a message sent via Mateo are identical to the prices set by Meta. The cost per message depends on the type of message and the geographical location. The prices range from ~0.06* - ~0.11€* per message sent in Germany (*without guarantee). Each WhatsApp Business account also has a monthly free quota of 1,000 (incoming) messages initiated by the customer. These are free of charge and will not be billed. The above prices apply to all further and all outgoing messages. Depending on the Mateo software package, a monthly free credit for outgoing messages is also included. Information on the amount of this inclusive credit can be found under the menu item "Price".

What are the requirements for sending WhatsApp newsletters?
Plus

In order to send WhatsApp newsletters in accordance with the GDPR and WhatsApp's terms of use, the following requirements must be met:
- The newsletter is sent via the WhatsApp Business API
- The API provider supports WhatsApp campaigns (such as Mateo)
- The opt-in of the recipients has been obtained
- WhatsApp (or Meta) has approved the newsletter message template
With Mateo, these requirements are very easy to meet. We support you in all aspects of the WhatsApp newsletter and connect WhatsApp as standard via the WhatsApp Business API.

What is a double opt-in?
Plus

An opt-in refers to the active consent of a user to receive newsletters and other advertising messages. According to Art. 7 of the GDPR, just as with e-mail newsletters, an opt-in must be obtained from the recipient in advance for newsletters sent via WhatsApp. Sending advertising or storing personal data without consent or by opting out has not been permitted in the EU for some time. Newsletter recipients must also be offered the opportunity to unsubscribe from the WhatsApp newsletter at any time with just a few clicks. Mateo will of course support you in collecting the opt-in. You can read more about this in our blog article "How to WhatsApp Newsletter" under the bullet point "Ways to collect the opt-in".

How much does Mateo cost?
Plus

The price depends on the desired number of users, channels and phone numbers. The starter package is a monthly investment of 79€. You can find more information in the menu above under "Price".

Is sending WhatsApp newsletters with Mateo GDPR compliant and compatible with the WhatsApp terms of use?
Plus

Yes, with Mateo, customer communication and marketing can be 100% GDPR-compliant - we provide the necessary technical basis. If the legal framework changes, we will adapt our software accordingly. You can find out more in our blog article on WhatsApp and GDPR. Ultimately, however, the legal compliance of all actions is at the discretion and responsibility of the user.

Can I use WhatsApp with my landline number?
Plus

Yes, using WhatsApp with a landline number is possible without any problems and is also recommended by us. We at Mateo take care of the connection. You can find out more about this in our article "Using WhatsApp Business with a landline number".